Oceniać będę:
-
wykonanie plakatu – pomysłowość,
oryginalność, staranność wykonania
-
prezentację multimedialną – zawartość
merytoryczną, estetykę i pomysłowość, sposób przekazu prezentacji
-
współpracę w grupie – zaangażowanie
członków grupy
Oceniani będziecie
wspólnie, natomiast ocena indywidualna może ulec zmianie na wniosek grupy. Na
zakończenie wypełnicie ankiety ewaluacyjne, w których określicie swoje
zaangażowanie w projekt oraz zaangażowanie innych członków grupy.
Maksymalnie możesz zdobyć 30
punktów. Prezentację opublikujemy na Podlaskiej Platformie Edukacyjnej, a
dodatkowo najciekawsze prezentacje zamieścimy na stronie internetowej szkoły, a
plakaty będą dekoracją pracowni, którą opiekuje się nasza klasa.
Kryteria oceny:
Wymagania
|
Podstawowe
(1-2 pkt.)
|
Pełne
(3-4 pkt.)
|
Rozszerzone
(5-6 pkt.)
|
Ilość
punktów
|
Jakość wykonania plakatu
|
Praca ma pewne usterki,
widać jednak duży wkład pracy ucznia.
|
Praca wykonana
starannie, estetycznie.
|
Praca wykonana
estetycznie, cechuje się oryginalnością, pomysłowością.
|
1 - 6
|
Zawartość merytoryczna prezentacji
|
Prezentacja wykonana dosyć pobieżnie, zawiera opis kilku najważniejszych
mitów, nie jest on jednak poparta przykładami.
|
Zawiera
nazwy związane z mitologią oraz opis tych nazw. Zawiera związki frazeologiczne
oraz ich wyjaśnienie.
Informacje są poprawne merytorycznie. |
Informacje poprawne merytorycznie, spójne, pokazano dokładnie wpływ mitów
(postaci i związków frazeologicznych) na człowieka oraz jak mitologia
towarzyszy nam we współczesnym świecie.
|
1 - 6
|
Estetyka i pomysłowość prezentacji
|
Stosowanie zbyt dużej
ilości kolorów na slajdach, zbyt duża liczba slajdów, nadmiar animacji lub
jej brak.
|
Konsekwencja w
stosowaniu kolorów na slajdach, czytelne zestawienia barw, wyróżnianie
najważniejszych elementów, ciekawa grafika.
|
Staranne i estetyczne
wykonanie, oryginalność, wzorowa jakość grafiki, różne formy multimedialne
(animacje, film) Przemyślana i spójna kompozycja.
|
1 - 6
|
Sposób przekazu prezentacji
|
Monotonny sposób
mówienia, czytanie z kartki. Przekaz mało interesujący dla słuchaczy.
|
Prezentacja
uporządkowana, konkretna i zrozumiała dla odbiorców. Ciekawy sposób przekazu.
|
Przekaz spójny, ciekawy,
pełen ekspresji, świadczący o dobrej znajomości tematu. Umiejętność
odpowiedzi na dodatkowe pytania zadawane przez słuchaczy.
|
1 - 6
|
Umiejętność współpracy
w grupie |
Niezbyt dobra współpraca
w grupie, nierówny podział pracy pomiędzy członków grupy.
|
Dobra organizacja pracy
w grupie, sprawiedliwy podział zadań pomiędzy członków grupy.
|
Doskonała współpraca w
grupie. Zaangażowanie wszystkich członków grupy.
|
1 - 6
|